Clarins

Wij zijn gehecht aan de onafhankelijkheid van onze Groep, die garant staat voor de continuïteit van ons familiebedrijf.”

Christian en Olivier Courtin-Clarins

Clarins

Jacques Courtin-Clarins omringd door zijn zoons Christian en Olivier.

Clarins, een familiebedrijf dat is opgericht in 1954, maakt in 2008 de keus om tegen de stroom in te roeien, door zichzelf te bevrijden van de hectiek van de aandelenmarkten. Geheel in lijn met haar onafhankelijke geest en haar waarden, houdt de familie Courtin-Clarins de teugels in handen van een cosmeticamerk met internationale allure.

Als mondiale speler op de cosmetica- en parfummarkt, is Clarins een merk dat trots is op haar groei, trots op het creëren van producten die de geschiedenis van de cosmetica radicaal hebben gewijzigd, maar ook trots om te kunnen laten zien dat winstoogmerk niet haar enige drijfveer is.

Een duurzaam cosmeticamerk dat toegang verschaft tot haar producten in de winkel – in één van de 19 000 verkooppunten, verspreid over 130 landen ter wereld – en online, terwijl de ontwikkeling en de vervaardiging van haar huidverzorgingsproducten en parfums nog altijd in Frankrijk plaatsvindt.

Respect voor onze consument.

Clarins

Het succes van Clarins, ontstaan als schoonheidsinstituut, is gebouwd op het luisteren naar vrouwen.

Clarins

Vrouwen zijn de kracht van Clarins. De succesformule van Clarins is het respect voor, en het luisteren naar de consument.”

Jacques Courtin-Clarins - Oprichter

Het succes van Clarins is geboren uit toewijding en een dialoog gestoeld op het luisteren naar vrouwen – allereerst in het schoonheidsinstituut, later via de Clarins-klantenkaart en tegenwoordig via Club Clarins.

Geïnspireerd door het belang dat vrouwen hechten aan schoonheid, zegt Jacques Courtin-Clarins “zich alleen maar door hen te hebben laten leiden,” om hen een product te bieden dat aan hun verwachtingen voldoet, vergezeld van een eigen toepassingsmethode. Voor snelle zichtbare resultaten die lang aanhouden. Vanaf het allereerste begin stelt Clarins de communicatie met de klant centraal: verpakkingen, persoonlijke adviezen, op maat gesneden producten en een ruim aanbod aan texturen voor alle huidtypen, leeftijden, en levensstijlen.

Hoge kwaliteitseisen en producten made in France*.

Clarins

Duurzame schoonheid houdt in het ontwikkelen van formules die steeds veiliger zijn. De laboratoria van Clarins willen zich allereerst verzekeren van de traceerbaarheid van de grondstoffen, hun kwaliteit en hun onschadelijkheid.

Duurzame schoonheid, betekent ook een zorgvuldige aandacht voor goede praktijken, zowel op het gebied van onderzoek als wat betreft de uitvoering van tests en veiligheid. In 2007 krijgen de laboratoria van Clarins als eerste in de exclusieve parfumerie de GLP-certificatie (Good Laboratory Practice) met een A-classificatie, de hoogste beoordeling toegekend door het Franse Agentschap voor de Veiligheid van Gezondheidsproducten. De hieraan verbonden dienst Cosmeticavigilantie, stelt ons in staat iedere eventuele reactie volgend op het gebruik van een product van Clarins te volgen.

Voor het uitwerken van haar innovatieve concepten en formules, heeft Clarins zichzelf de volgende richtlijn opgelegd: gebruik te maken van haar eigen laboratoria en de productieketen van A tot Z te beheren.

De Groep vervaardigt in Frankrijk alle huidverzorgingsproducten, parfums en hiervan afgeleide producten. Deze benaderingswijze garandeert de traceerbaarheid en een optimale controle van het vervaardigingsproces.
 

* vervaardigd in Frankrijk