
De Italiaanse Chiara Ferragni is véél dingen. ’s Werelds beroemdste influencer, zakenvrouw en mama, bijvoorbeeld. Een kijkje in haar glamoureuze leven, indrukwekkende garderobe en beautygeheimen!
Een eindeloze garderobe vol met #sponsored couturekleding zoals op maat gemaakte Dior-jurken, een luxueus penthouse in Milaan en een waanzinnig trouwfeest dat meer buzz creëerde dan dat van prins William en Kate. De Italiaanse influencer Chiara Ferragni leeft in een (social media)sprookje. Een sprookje dat ze van begin tot eind zelf heeft geschreven als selfmade woman én dat we dagelijks kunnen volgen als een van haar meer dan 20 miljoen Instagram-volgers!
Blond mét brein
In 2009 zat Chiara Ferragni nog op de universiteitsbanken als rechtenstudente. Wanneer ze niet aan het studeren was, postte ze foto’s van zichzelf op haar blog The Blonde Salad, een van de eerste modeblogs die het internetlicht zag. Hoewel ze door velen op dat moment helemaal niet serieus genomen werd, lokten haar creatieve outfits al snel internationale volgers. Ze bleef geloven in zichzelf en vond een job voor zichzelf uit die nog niet bestond: die van blogger en influencer. In 2012 ging haar carrière pas echt van start, toen ze Instagram veroverde en kort nadien haar eigen modecollectie, Chiara Ferragni Collection, lanceerde. De manier waarop ze vanuit het niets een gigantisch mode-imperium heeft gebouwd, inspireerde Harvard Business School zelfs om een case study over haar succes te publiceren! Daarnaast pronkte ze al op de Forbes ’30 under 30’-lijst en werd ze eerste in hun ‘Top Fashion Influencers’-lijst.
De echte Chiara
In een digitale wereld vol fake, probeert Chiara wel haar echte zelf te laten zien. Zo deelt ze op haar Instagram uiteraard beelden vanop de rode loper, tijdens fotoshoots en interviews, maar óók van quality time met haar zoon Leone in de lokale speeltuin. Of van die keer dat ze een beetje onhandig tegen de deur van haar eigen boetiek in Milaan botste: Chiara vindt het essentieel om haar volgers niet alleen haar ‘perfecte wereld’ te tonen. In een interview met beautyplatform Byrdie zei ze: “Iedereen post de beste versie van zijn leven op social media. Ik vind het belangrijk om ook échte dingen te tonen en doe mijn best om zo eerlijk mogelijk te zijn. Ook ik heb moeilijke dagen waarop ik mij heel slecht voel. Het is belangrijk om de boodschap te verspreiden dat niémand 100% zelfzeker is. Niemand voelt zich de mooiste persoon op aarde. Niemand voelt zich altijd machtig. We hebben allemaal onzekerheden.” Amen!
Liefde in tijden van lockdown
Tijdens de opmars van Covid-19 in het zwaar getroffen Italië, gebruikte Chiara haar globale stem om in heel Europa awareness te creëren rond de ernst van het virus. Tijdens de lockdown zamelde ze via een fundraiser samen met haar man maar liefst 3,5 miljoen euro in voor een ziekenhuis in Milaan. Ook goede vriendin Dua Lipa deelde het initiatief op haar social media.
#TheFerragnez
Naast haar zakelijk succes lijkt ook het privéleven van Chiara op het manuscript van een Disney-klassieker. Ze leerde de Italiaanse rapper Federico Lucia, beter bekend als Fedez, kennen in 2016. In 2017 deed hij een romantisch aanzoek tijdens een van zijn concerten in Verona, dat live werd uitgezonden op Italiaanse radio en tv. In maart 2018 werd hun schattige zoon Leone geboren. Het koppel trouwde op Sicilië in september 2018 tijdens een extravagant huwelijksfeest onder de hashtag #TheFerragnez dat maar liefst 3 dagen duurde! Op het (héél Instagrammable) programma: een sprookjesachtige ceremoniesetting, een optreden van Fedez en een minipretpark met reuzenrad.
https://www.instagram.com/p/CD1nwmSpmZX/?hl=nl
Outfit of the (wedding) day
Chiara droeg tijdens haar huwelijksfeest maar liefst 3 op maat gemaakte jurken, waaronder een prinsessenjurk van Dior met de lyrics van ‘Favorisca I Sentimenti’ erop geborduurd, het lied dat Fedez voor haar schreef toen hij zijn aanzoek deed. Haar volledige make-up look werd gecreëerd met Lancôme-producten. Ze droeg de lichte Hydra Zen BB Crème SPF 15, de beige lipstick L’Absolu Rouge Drama Matte ‘510 Arden Sand’ en de populaire Monsieur Big Mascara. De keuze van haar parfum was voor haar een makkelijke keuze: ze koos de geur die ze gedurende haar tienerjaren droeg, de klassieker Trésor van Lancôme.
Ogen of lippen?
Chiara Ferragni houdt van natuurlijke make-up. Wanneer ze geen shoot of event heeft, doet ze haar make-up meestal zelf en kiest ze voor een lichte foundation, highlighter en mascara. Als ze moet kiezen tussen haar ogen of lippen accentueren, kiest ze resoluut voor haar ogen. Geen verrassende keuze, gezien haar liefde voor het oog: dat is immers het logo van haar modelijn Chiara Ferragni Collection. Ze heeft zelfs een ‘evil eye’ getatoeëerd op haar vinger!
https://www.instagram.com/p/CDvmLYbpjcI/?hl=nl
Minder is meer
Hét beautymantra van Chiara? Wees jezelf en verlies jezelf niet in té veel make-up. Volgens Chiara dragen Italiaanse vrouwen doorgaans niet zoveel make-up en gebruiken ze het enkel om hun natuurlijke schoonheid te benadrukken. Het allereerste make-upproduct dat Chiara ooit kocht toen ze 14 was, was dan ook een lipgloss!
Helemaal Chiara Ferragni
De Italiaanse Chiara Ferragni is véél dingen. ’s Werelds beroemdste influencer, zakenvrouw en mama, bijvoorbeeld. Een kijkje in haar glamoureuze leven, indrukwekkende garderobe en beautygeheimen!
Een eindeloze garderobe vol met #sponsored couturekleding zoals op maat gemaakte Dior-jurken, een luxueus penthouse in Milaan en een waanzinnig trouwfeest dat meer buzz creëerde dan dat van prins William en Kate. De Italiaanse influencer Chiara Ferragni leeft in een (social media)sprookje. Een sprookje dat ze van begin tot eind zelf heeft geschreven als selfmade woman én dat we dagelijks kunnen volgen als een van haar meer dan 20 miljoen Instagram-volgers!
Blond mét brein
In 2009 zat Chiara Ferragni nog op de universiteitsbanken als rechtenstudente. Wanneer ze niet aan het studeren was, postte ze foto’s van zichzelf op haar blog The Blonde Salad, een van de eerste modeblogs die het internetlicht zag. Hoewel ze door velen op dat moment helemaal niet serieus genomen werd, lokten haar creatieve outfits al snel internationale volgers. Ze bleef geloven in zichzelf en vond een job voor zichzelf uit die nog niet bestond: die van blogger en influencer. In 2012 ging haar carrière pas echt van start, toen ze Instagram veroverde en kort nadien haar eigen modecollectie, Chiara Ferragni Collection, lanceerde. De manier waarop ze vanuit het niets een gigantisch mode-imperium heeft gebouwd, inspireerde Harvard Business School zelfs om een case study over haar succes te publiceren! Daarnaast pronkte ze al op de Forbes ’30 under 30’-lijst en werd ze eerste in hun ‘Top Fashion Influencers’-lijst.
De echte Chiara
In een digitale wereld vol fake, probeert Chiara wel haar echte zelf te laten zien. Zo deelt ze op haar Instagram uiteraard beelden vanop de rode loper, tijdens fotoshoots en interviews, maar óók van quality time met haar zoon Leone in de lokale speeltuin. Of van die keer dat ze een beetje onhandig tegen de deur van haar eigen boetiek in Milaan botste: Chiara vindt het essentieel om haar volgers niet alleen haar ‘perfecte wereld’ te tonen. In een interview met beautyplatform Byrdie zei ze: “Iedereen post de beste versie van zijn leven op social media. Ik vind het belangrijk om ook échte dingen te tonen en doe mijn best om zo eerlijk mogelijk te zijn. Ook ik heb moeilijke dagen waarop ik mij heel slecht voel. Het is belangrijk om de boodschap te verspreiden dat niémand 100% zelfzeker is. Niemand voelt zich de mooiste persoon op aarde. Niemand voelt zich altijd machtig. We hebben allemaal onzekerheden.” Amen!
Liefde in tijden van lockdown
Tijdens de opmars van Covid-19 in het zwaar getroffen Italië, gebruikte Chiara haar globale stem om in heel Europa awareness te creëren rond de ernst van het virus. Tijdens de lockdown zamelde ze via een fundraiser samen met haar man maar liefst 3,5 miljoen euro in voor een ziekenhuis in Milaan. Ook goede vriendin Dua Lipa deelde het initiatief op haar social media.
#TheFerragnez
Naast haar zakelijk succes lijkt ook het privéleven van Chiara op het manuscript van een Disney-klassieker. Ze leerde de Italiaanse rapper Federico Lucia, beter bekend als Fedez, kennen in 2016. In 2017 deed hij een romantisch aanzoek tijdens een van zijn concerten in Verona, dat live werd uitgezonden op Italiaanse radio en tv. In maart 2018 werd hun schattige zoon Leone geboren. Het koppel trouwde op Sicilië in september 2018 tijdens een extravagant huwelijksfeest onder de hashtag #TheFerragnez dat maar liefst 3 dagen duurde! Op het (héél Instagrammable) programma: een sprookjesachtige ceremoniesetting, een optreden van Fedez en een minipretpark met reuzenrad.
https://www.instagram.com/p/CD1nwmSpmZX/?hl=nl
Outfit of the (wedding) day
Chiara droeg tijdens haar huwelijksfeest maar liefst 3 op maat gemaakte jurken, waaronder een prinsessenjurk van Dior met de lyrics van ‘Favorisca I Sentimenti’ erop geborduurd, het lied dat Fedez voor haar schreef toen hij zijn aanzoek deed. Haar volledige make-up look werd gecreëerd met Lancôme-producten. Ze droeg de lichte Hydra Zen BB Crème SPF 15, de beige lipstick L’Absolu Rouge Drama Matte ‘510 Arden Sand’ en de populaire Monsieur Big Mascara. De keuze van haar parfum was voor haar een makkelijke keuze: ze koos de geur die ze gedurende haar tienerjaren droeg, de klassieker Trésor van Lancôme.
Ogen of lippen?
Chiara Ferragni houdt van natuurlijke make-up. Wanneer ze geen shoot of event heeft, doet ze haar make-up meestal zelf en kiest ze voor een lichte foundation, highlighter en mascara. Als ze moet kiezen tussen haar ogen of lippen accentueren, kiest ze resoluut voor haar ogen. Geen verrassende keuze, gezien haar liefde voor het oog: dat is immers het logo van haar modelijn Chiara Ferragni Collection. Ze heeft zelfs een ‘evil eye’ getatoeëerd op haar vinger!
https://www.instagram.com/p/CDvmLYbpjcI/?hl=nl
Minder is meer
Hét beautymantra van Chiara? Wees jezelf en verlies jezelf niet in té veel make-up. Volgens Chiara dragen Italiaanse vrouwen doorgaans niet zoveel make-up en gebruiken ze het enkel om hun natuurlijke schoonheid te benadrukken. Het allereerste make-upproduct dat Chiara ooit kocht toen ze 14 was, was dan ook een lipgloss!