Bijgewerkt privacybeleid
Exclusief interview met Huda Kattan over beauty en empowerment

Huda Kattan over beauty en empowerment

| Trending Now

Huda beauty

Vanaf nu vind je de wereldberoemde make-up van het Insta-worthy Huda Beauty bij ICI PARIS XL! Een exclusief interview met de beauty and brains achter het succesverhaal: Huda Kattan.

Huda Kattan, de powervrouw achter Huda Beauty

Ze wordt ook weleens de Kim Kardashian van de beauty-industrie genoemd, en dat komt niet alleen door haar krachtige, zwoele uiterlijk. Huda Kattan heeft 47,9 miljoen volgers op Instagram, meer dan 4 miljoen abonnees op YouTube en een beauty-imperium van meer dan een miljard dollar. Haar succes begon allemaal met een blog over beauty, die al snel uitgroeide tot haar eigen beautymerk met razend populaire make-up producten: Huda Beauty.

Ben je altijd al gepassioneerd geweest door beauty?

Huda Kattan: “Absoluut! Ik adem beauty en make-up, dat is altijd al zo geweest. Het kan je humeur veranderen en je zelfvertrouwen boosten, en die kracht wilde ik altijd al graag met de wereld delen. Toen ik mijn job in de financiële wereld verloor, ben ik een beautyopleiding als make-up artist gaan volgen in L.A. Ondertussen had ik ook mijn eigen blog opgericht, Huda Beauty, waarop ik vooral de authentieke stem wilde zijn waarnaar mensen echt op zoek waren.”

Hoe is die passie dan uitgegroeid tot jouw make-upmerk, Huda Beauty?

Huda Kattan: “Toen ik werkte als make-upartiest, vond ik nooit de juiste false lashes voor mijn klanten. Daarom begon ik ze zelf aan te passen door ze te verknippen totdat ik een design op maat had voor elke oogvorm. Mijn klanten wilden ze altijd kopen, en toen besefte ik dat er een enorm gat op de markt was. Mijn zussen hebben me vervolgens overtuigd om mijn eigen false lashes te verkopen en een wimperlijn te beginnen onder de naam Huda Beauty.”

View this post on Instagram

SAND HAZE OBSESSIONS 🔥

A post shared by HUDA KATTAN (@hudabeauty) on

Hoe verklaar je het enorme succes van Huda Beauty op social media?

Huda Kattan: “Ik denk dat dat voor een groot deel te danken is aan het feit dat we altijd oprecht blijven als merk. Ik deel mijn kennis, tips en liefde voor beauty met iedereen en ben altijd eerlijk, wat onze community wel kan appreciëren. We hebben een persoonlijke band met onze social fam, die een belangrijke rol speelt in onze business. We luisteren echt naar hen en baseren onze nieuwe creaties en formules op hun perspectief als consument. Zo verleggen we onze eigen grenzen constant door producten op de markt te brengen die nog nooit eerder gemaakt zijn en echt in vraag zijn bij het grote publiek.”

Je bent een van de gezichten van female empowerment. Hoe ervaar je dat zelf?

Huda Kattan: “Dat vind ik heel belangrijk! Ik wil het juiste voorbeeld geven aan vrouwen en vooral aan mijn dochter Nour. Ik deel al deze waarden – passie, vriendelijkheid en geluk – met mijn team: we moedigen elkaar aan en steunen elkaar in alles. We zijn sterker als team en als community.”

View this post on Instagram

For #blackoutday2020, we wanted to feature some incredible Black-owned beauty brands with AMAZING products. These women and brands deserve the right to be heard today, tomorrow and forever, and we want to support this movement 100%. At Huda Beauty, we are committed in giving the unheard a voice so let’s continue to push for change for this cause and all injustices around the world, because together we can make a difference. Let this movement be the spark that the world needs to work towards equality for all underrepresented groups around the world. ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ Please use your voice to share other badass Black beauty brands, influencers and businesses below 😘 ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ Photos Credit 1. @juviasplace 2. @danessa_myricks 3. @thelipbar 4. @briogeo 5. @uomabeauty 6. @mentedcosmetics 7. @basebutter 8. @blackgirlsunscreen

A post shared by HUDA KATTAN (@hudabeauty) on

Welke rol speelt beauty volgens jou in empowerment?

Huda Kattan: “Als je je mooi en zelfzeker voelt, voel je je empowered. Dat geeft eindeloze mogelijkheden en het gevoel dat je de hele wereld aankan! Je eigen schoonheid vieren is zo belangrijk. Beauty helpt je om je zeker te voelen over je ware ik en helpt je om dingen te doen waarvan je nooit dacht dat je ze kon doen. En wat is meer empowering dan dat?”

Welke producten van Huda Beauty moet élke vrouw hebben?

Huda Kattan: “Zonder twijfel onze Legit Lashes Mascara, die het effect van false lashes geven. Ook de Haze Obsession oogschaduwpaletten zijn een echte must: de tinten zijn zo draagbaar en veelzijdig dat je er eindeloze looks mee kan creëren, van romantisch tot smokey en natuurlijk. En als ik zelf een favoriet product moet kiezen, is dat de Lip Contour ‘Trendsetter’, dat is mijn absolute ‘go to’-tint. Die hoef ik maar één keer aan te brengen en dan blijft hij echt de hele dag zitten. Voordien breng ik de Silk Lip Balm aan: die maakt mijn lippen zachter, gehydrateerder en gladder dan ooit. Daar grijp ik meteen naar als ik uit bed kom!”

De feesten komen eraan! Wat vind jij daar zo leuk aan?

Huda Kattan: “Ik vind het heerlijk om gastvrouw te zijn, te ontspannen met mijn familie, spelletjes te spelen, even gek te doen en lekker te eten. Oudejaarsavond houden we meestal rustig: we blijven thuis, eten nog meer lekker eten en kijken naar het adembenemende vuurwerk in Dubai. Ook vind ik het fijn om dan in mijn dagboek te schrijven. Dat klinkt misschien als een rare activiteit op oudjaar, maar ik vind dat net het ideale moment om mijn gedachten te verzamelen, over het voorbije jaar te reflecteren en mijn doelen voor het komende jaar te stellen.”

Jouw levensmotto?

Huda Kattan: “Geloof in jezelf en omring je door mensen die ook in jou geloven. Als je gesteund wordt door je omgeving, kan je echt alles! En wees niet bang. Het is helemaal oké om risico’s te nemen en te falen, elke stap is een les. Als je gepassioneerd genoeg bent om door te zetten, zal je uit elke fout leren en uiteindelijk wel geraken waar je wil.”

Wat brengt het nieuwe jaar voor Huda Beauty?

Huda Kattan: “Er komt een nieuwe CEO! Zo kan ik mij weer meer focussen op mijn functies als oprichter en voorzitter en op een ander niveau met de zaak bezig zijn. Ik wil nog meer verbonden zijn met onze community, nog betere content maken en een beter inzicht geven in wie ik ben en waarom het merk bestaat. De sky is the limit voor Huda Beauty!”