Bijgewerkt privacybeleid
Dit zijn 5 foutjes die je huid schaden tijdens het sporten | ICI PARIS XL

5 veelvoorkomende beautyfoutjes bij het sporten

| Beauty Basics
Dit zijn 5 foutjes die je huid schaden tijdens het sporten

Gek op sporten? You go girl! Beweging is goed voor de doorbloeding en dus voor een stralende huid. Helaas kun je van een goede work-out ook soms pukkeltjes krijgen. Dit zijn 5 veelvoorkomende foutjes die onzuiverheden kunnen veroorzaken. Hierna maak je ze nooit meer!

Foutje 1: je draagt make-up

Het is misschien wat gek om van ons te horen, maar tijdens het sporten kun je het beste zo min mogelijk (of liever helemaal geen) make-up dragen. Zo geef je de huid alle ruimte om te ademen en voorkom je irritaties en onzuiverheden. Wil je liever niet helemaal naturel de gym in? Gebruik dan make-up op waterbasis of stip met een concealer alleen de plekjes aan die je wilt verhullen. Kies bijvoorbeeld de Line Smoothing Concealer van Clinique, deze is vocht- en transpiratiebestendig!

Foutje 2: in je haar zitten stylingproducten

Nog even wat serum in je haar voor die pluizige plukjes of extra droogshampoo omdat je na het sporten toch je haar gaat wassen? Niet doen! Onzuiverheden op de huid kunnen ook ontstaan door de producten in je haar. Door het zweten kunnen haarproducten in je gezicht gaan druppelen. Deze kunnen de huid irriteren of je poriën verstoppen. Niet bevorderlijk voor een gladde huid! We snappen dat je je haar niet gaat wassen voor het sporten, maar breng ook zeker geen nieuwe producten aan. Het beste kun je je haren in een knotje of staart doen en een haarbandje dragen. Zo kun je ongestoord in downward facing dog!

Foutje 3: je gebruikt je handdoek verkeerd

Een handdoek heeft invloed op je huid?! Jazeker. Je wrijft waarschijnlijk meerdere malen snel met een handdoek over je gezicht om zweet weg te krijgen. Niet doen! Te hard wrijven met een handdoek kan de huid irriteren en pukkeltjes veroorzaken. Wat kun je wel doen? Het beste is om voorzichtig te deppen met een schone, liefst 100% katoenen, handdoek. Ga hierbij van de kin naar de wangen en vervolgens naar het voorhoofd. Je huid zal je dankbaar zijn!

Foutje 4: je reinigt je gezicht en handen niet na het sporten

Net als het verwijderen van make-up vóór het sporten, is het reinigen ná het sporten net zo belangrijk. Door alle inspanning ontstaat er zweet, vuil en bacteriën op de huid. Met een milde reiniger spoel je dat er onder de douche gemakkelijk af. Geen douche op de sportschool en duurt het even voordat je thuis bent? Neem dan een reiniger, zoals de Skin Care Pure Reinigingsmousse van ICI PARIS XL mee in je sporttas en reinig direct na het sporten je gezicht. Met deze mousse blijft de hydratatie van de huid behouden en heeft het vuil geen schijn van kans! Maar dat is nog niet alles … Ook de apparaten waar je op staat, de gewichten, matjes en andere tools die je gebruikt, zitten vaak vol met bacteriën. Probeer dus niet teveel je gezicht aan te raken tijdens het sporten of was je handen tussendoor.

Foutje 5: je hydrateert de huid niet na het sporten

Nu je work-out erop zit en je weer schoon en fris bent, is er nog één ding waar je aan moet denken: hydrateren! Breng een crème of moisturizer aan om de huid extra te voeden. Wacht hier niet te lang mee, liefst direct na het reinigen! De poriën staan dan nog open, waardoor de crème goed wordt opgenomen. Kies bijvoorbeeld de renewed hope in a jar van philosophy, deze hydrateert en bevat ook nog eens SPF 25! Over hydrateren gesproken … Vergeet ook zeker niet om voldoende water te drinken. Voor, tijdens én na het sporten. Water drinken is een van belangrijkste dingen om de huid elastisch en stralend te houden.