Een muze onder modeontwerpers
In de harde wereld van mode en beauty, was multitasktalent Karl Lagerfeld altijd de uitzondering op de regel. Hij werkte 16 uur per dag, was tegelijk creatief directeur van Chanel en Fendi, verzorgde tussendoor ook nog de fotoshoots van zijn eigen campagnes en vond ook nog de tijd om kunst te maken. Hij zei zelf: “Je hoeft me niet te vertellen dat ik hard werk. Mensen kopen jurken om er gelukkig van te worden, niet om te horen dat de ontwerper moeilijkheden had met het stof.”
Iconische man, iconische look
Wie in een joggingbroek durfde buiten te komen, had het volgens Lagerfeld opgegeven. Het uiterlijk van anderen én zichzelf vond hij erg belangrijk. Zo verloor hij zelf maar liefst 45 kilo om in een Dior-kostuum van Hedi Slimane te passen, dronk hij nooit alcohol, en waren zijn witte paardenstaart en zwarte zonnebril al decennialang zijn handelsmerk. Daarover zei hij ooit: “Ik ben als een karikatuur van mezelf en dat vind ik leuk. Het is een masker: voor mij is het elke dag carnaval.”
Beautygoeroe avant la lettre
Hoewel Lagerfeld al sinds zijn 21ste een icoon was in de mode-industrie toen zijn carrière bij Balmain van start ging, was hij ook een echte beautypionier. Zo stond hij aan het roer van de statement brow-revolutie toen hij in 2012 modellen met warrige wenkbrauwen de catwalk op stuurde. Of vorig jaar nog, toen Chanel onder zijn leiding het allereerste mascarapenseel in 3D liet printen.
Smells like Karl
In 2017 nog lanceerde Lagerfeld 2 nieuwe geuren voor hem en haar. Bois de Vetiver is een aromatische houtgeur met roze grapefruit, geranium en vetiver: de belichaming van de échte man. Fleur de Pecher is een fruitige bloemengeur met yuzu, perzikbloesem en blond hout voor elegante dames.
Karl Lagerfeld: mode-icoon én beautygoeroe
We nemen afscheid van Karl Lagerfeld. Een legende in de mode- en beautywereld die bijna minstens even beroemd was om zijn Chanel-ontwerpen als om zijn krasse uitspraken. Een ode aan de man achter de witte paardenstaart en zwarte zonnebril.
Een muze onder modeontwerpers
In de harde wereld van mode en beauty, was multitasktalent Karl Lagerfeld altijd de uitzondering op de regel. Hij werkte 16 uur per dag, was tegelijk creatief directeur van Chanel en Fendi, verzorgde tussendoor ook nog de fotoshoots van zijn eigen campagnes en vond ook nog de tijd om kunst te maken. Hij zei zelf: “Je hoeft me niet te vertellen dat ik hard werk. Mensen kopen jurken om er gelukkig van te worden, niet om te horen dat de ontwerper moeilijkheden had met het stof.”
Iconische man, iconische look
Wie in een joggingbroek durfde buiten te komen, had het volgens Lagerfeld opgegeven. Het uiterlijk van anderen én zichzelf vond hij erg belangrijk. Zo verloor hij zelf maar liefst 45 kilo om in een Dior-kostuum van Hedi Slimane te passen, dronk hij nooit alcohol, en waren zijn witte paardenstaart en zwarte zonnebril al decennialang zijn handelsmerk. Daarover zei hij ooit: “Ik ben als een karikatuur van mezelf en dat vind ik leuk. Het is een masker: voor mij is het elke dag carnaval.”
Beautygoeroe avant la lettre
Hoewel Lagerfeld al sinds zijn 21ste een icoon was in de mode-industrie toen zijn carrière bij Balmain van start ging, was hij ook een echte beautypionier. Zo stond hij aan het roer van de statement brow-revolutie toen hij in 2012 modellen met warrige wenkbrauwen de catwalk op stuurde. Of vorig jaar nog, toen Chanel onder zijn leiding het allereerste mascarapenseel in 3D liet printen.
Smells like Karl
In 2017 nog lanceerde Lagerfeld 2 nieuwe geuren voor hem en haar. Bois de Vetiver is een aromatische houtgeur met roze grapefruit, geranium en vetiver: de belichaming van de échte man. Fleur de Pecher is een fruitige bloemengeur met yuzu, perzikbloesem en blond hout voor elegante dames.